Børnehave

Vestermose Natur- og Idrætsfriskoles Børnehave åbnede i januar 2014.

Vi ligger i naturskønne omgivelser med god plads, tid og overskud til det enkelte barn. Vi har maks. 47 børn i børnehaven.

Børn i trivsel lærer bedst. På Vestermose Natur- og Idrætsfriskole samt børnehave betyder det, at vi har et øget fokus på bevægelse, plads og udeliv – samt vigtigheden af, at børn får lov at udvikle deres personlighed i et demokratisk fællesskab. Vi går ind for, at når vi behandler alle forskelligt, behandler vi alle ens. Det vil sige, at selv om vi har nogle mål, som er defineret af samfundet, vil vi altid have for øje at skabe den bedste udgave af os selv. Vi er altså meget opmærksomme på at skabe plads til forskellige individer i arbejdet med vores struktur og dagligdag.

Vi arbejder ud fra konceptet: Kun via HANDLING giver VIDEN MENING!

Med vores fælles værdigrundlag omkring ‘Den hele sundhed’ skaber VNI en rød tråd mellem børnehave og skole.

Ligeledes giver førskolegruppen en tryg overgang for de største børn i børnehaven til skolen, hvor de pludselig er de mindste elever. Flere informationer om førskolegruppen findes i menuen til venstre. Her kan du også læse mere om vores værdigrundlag og læringssyn under Den pædagogisk lærerplan.

Børnehaven fejrer efterårets komme med bagte æbler fra egen høst.