Lidt historie

Meget er sket, siden Vestermose Natur- og Idrætsfriskole i august 2012 startede med 18 elever fordelt på 0. til 4. klasse til i dag, hvor skolen har godt fyldt op lige fra 0.-9. klasse. Dét svarer til en gennemsnitlig tilgang på ca. 20 elever om året!

Dengang blev klasserne samlet i to klasselokaler i en pavillon, mens SFO og kontor havde til huse i den tidligere pedelbolig. Pengene var små, men idérigdommen og viljen stor: Møbler blev hentet fra nær og fjern, skolebøger sponsoreret, bedsteforældre malede og forældre skurrede og skrubbede.

Ligeledes tog skolebestyrelsen kommunens udmelding om at lukke børnehaven med udgangen af 2013 i egne hænder og besluttede hurtigt at drive børnehaven videre. Opbakningen var stor og på kort tid var der således fuldt hus i Vestermose Natur- og Idrætsbørnehave.

I 2015 overtog Vestermose Natur- og Idrætsfriskole driften med alle bygningerne. Desuden har vi egen bus til at fragte de børn, der bor udenfor den offentlige busrute til og fra skole samt på diverse ture med skole, SFO og børnehave.

Med tiden er vores Dragefestival, Juletræsfest og Festivaluge med afsluttende grillfest blevet faste traditioner, som både børn og voksne glæder sig til.

Vi er stolte over den udvikling, vi har gennemgået de sidste 10 år og den pionerånd, der fortsat hersker på Vestermose Natur- og Idrætsfriskole samt i børnehaven. Dén er med til at muliggøre vores visioner om et trygt børneliv med fokus på natur og bevægelse.

I menuen til venstre kan du finde praktiske informationer.